ZF 15 minute cu un antreprenor. Bogdan Panainte, CEO şi cofondator Homplex: Cochetăm constant cu ideea de a intra pe alte pieţe, ne uităm în special la Ungaria şi Polonia

ZF: 15 minute cu un antreprenor. Bogdan Panainte.

Vizionează interviul complet, aici.

Bogdan Panainte, CEO şi cofondator Homplex: Cochetăm constant cu ideea de a intra pe alte pieţe, ne uităm în special la Ungaria şi Polonia

♦ Homplex este un business fondat în 2013 ♦ Compania a început doar cu activitatea de import şi distribuţie a materialelor pentru instalaţii ♦ Astăzi, ea se ocupă cu producţia în parteneriat cu firme locale şi distribuirea ulterioară a detectoarelor de gaz, termostatelor şi firidelor.

Bogdan Panainte, CEO şi cofondator al Homplex, producător român de termostate şi detectoare de gaz, spune că se uită tot mai atent la dezvoltarea businessului în afara ţării, însă intrarea pe alte pieţe presupune un efort considerabil pentru analiza­rea condiţiilor de lucru.

„Noi ne tot uităm atent în mo­mentul de faţă la extinderea în afara ţării, dar când intri într-o piaţă trebuie să ai un avantaj competitiv. Nu este uşor, Europa vine la pachet cu o concurenţă mai mare, e o altă piaţă. Totuşi, cochetăm constant cu această idee. Ne uităm, în special, la Ungaria şi Polonia“, spune Bogdan Panainte, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Finan­ciar susţinut de Alpha Bank.

Homplex activează în România încă din 2013, când a început ca o fir­mă care importa şi distribuia materiale pentru instalaţii. Astăzi, compania se ocupă cu ingineria şi tehnologia care oferă produse şi soluţii pentru confort, siguranţă şi eficienţă energetică, având şi partea de producţie. Producţia, spu­ne antreprenorul, a venit ca urmare a nevoilor clienţilor. Totuşi, Homplex nu are fabrică proprie, ci produce în parteneriat cu firme locale.

„Ne-am dorit să ne mulăm pe ne­voile clientului, au fost situaţii în care a trebuit să construim soluţii. Dacă le importam din China, nu erau la cali­ta­tea dorită. Dacă le importam din Eu­ropa, depăşeau bugetul. A trebuit să gă­sim soluţii în România, astfel încât să satisfacă nivelul de calitate şi de preţ. Aşa am început să producem“, mai spune antreprenorul. În conti­nua­re, firma are şi activitatea de import.

Homeplex are un total de 1.500 de tipuri produse în portofoliu. Clienţii companiei sunt, în principal, marile reţele de bricolaj, dar şi operatorii de energie şi marile companii de instalaţii de pe plan local.

Firma românească a înregistrat venituri de circa 32 milioane lei în 2022, iar antreprenorul se aşteaptă la încasări de 40 milioane lei în acest an, adică la o creştere de circa 25%.

„Ne bazăm creşterea pe toate produsele pe care le-am adăugat în portofoliu, inclusiv pe firidele pe care începem să le produsem şi să le distribuim tot mai mult în România. Ele au venit la pachet – firidele de compozit – cu termostatele smart. Sunt multe proiecte în România, sunt foarte multe zone în care se va monta gaz“, explică Bogdan Panainte.

Produsele care contribuie cel mai mult la businessul Homplex sunt detectoarele de gaz, urmate de termostatele smart şi de firide. Compania pune în prezent pe piaţă peste 100.000 de dispozitive de siguranţă, confort şi eficienţă energetică, investind în ultimii cinci ani peste 1 mil. euro (5 mil. lei) pentru a dezvolta şi a oferi soluţii de control şi eficienţă energetică.

În primul an de activitate, Homplex a avut venituri de 2 milioane de lei, iar la zece ani distanţă, în 2023, cifra de afaceri a Homeplex va ajunge la circa 40 milioane lei.

„Dacă ar fi să menţinem ritmul, în următorii zece ani ar trebui să ne multiplicăm businessul de 20 de ori, dar de la un anumit nivel încolo e mai greu să creşti atât de repede. Totuşi, dacă găseşti pieţele potrivite, plus partenerii potriviţi, eu cred că limita e cerul“, precizează antreprenorul.



Articole similare